2 mars 2010

Bokrea

Ja, är inte det den bästa saken sent i februari när snön börjar bli grå och dagarna längre? Att sätta sig med en hög böcker bredvid och börja läsa sig igenom dagarna? Jag köpte en ljudbok också som jag lyssnar på när jag går till och från skolan och måste säga att det känns bra att hela tiden läsa eller bli läst för. Jag gör det verkligen hela dagarna nu!

Jag fick tag på Dorian Greys porträtt (ljudboken), en riktig klassiker som jag blev sugen på att läsa efter att ha sett den senaste inspelningen av den. Sju sorters kakor, ett måste. Bonniers synonymordbok, synonymfunktionen saknas i open office... så det är bara att bläddra! Och så lite annat trevligt; Livet är en sällsam fågel, Det blåser på månen, Newton och gravitationen, Spansk-Svensk ordbok, en bok att samla recept i och något mer... som jag har glömt just nu...

Ett ganska brett spektra av litteratur. Det speglar verkligen mig som person om man tänker efter. Romantiker, språk/skriv-intresserad och kunskapstörstande. Man kan säkert läsa in ännu fler personliga drag i mitt val av böcker på bokrean, men det sparar jag till er läsare att göra.

Nu ska jag skriva färdigt mitt mattearbete och sedan off to school för att jobba vidare med uppgifter som aldrig verkar ta slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar