22 november 2007

Brott och straff

Praktisera det du lär dig

- Brott straffar sig

- Allt du gör kommer tillbaka på ett eller annat sätt.

- Karma?

Jag skulle inte tro att jag har gudarna på min sida just nu... Mycket går mot mig, men jag går väl i och försig emot mycket också, så det går nog jämt ut.

Gud är skaparen. Jag skapar mitt liv. Jag är gud. Alternativ: Gud finns i mig. Alternativ 2: Det finns ingen Gud. Alternativ 3: Allt är Gud, alltså även inget. Gud är inget - Gud finns inte. Gud har annat för sig. Gud har status: Upptagen. Gud är upptagen med ingenting medan världen som han skapat går under av sin egen vikt. Det är som fetma. Alla vill ha allt och tillslut får alla så mycket att de dör av det, långt i förtid. Men vi är väl för upptagna, med allt och ingenting, så världen är ju inte viktig alls i jämförelse med våra enskilda liv. Oss, Vi, som allting kretsar runt. Som drar åt sig undergång genom att existera.

1 kommentar:

  1. Finns en bok som heter brott och straff, den är bra =), surt med böter dock...

    SvaraRadera