28 november 2007

Ibland blir livet bara för mycket

Perfektionen runt omkring mig kväver mig. Ingen är fullkomlig men genom att försöka blir man så perfekt som man kan bli - men man misslyckas fortfarande, glöm inte det.

Jag tror att allt kommer vända sig mot mig snart. Verkligen emot mig. Asså, läs det igen. Allt kommer vändas emot mig, för det har inte varit emot mig. Jag har inte fått allt, men inte heller ingenting, så jag måste vara tillräckligt tacksam för att inte kunna klaga. Det är en underlägsen odör som sprider sig nu. Jag känner mig verkligen svag. Gråtfärdig och trött.

Men jag är ju perfekt. Upp med leendet! Visa att det inte är så farligt trots allt och få alla att må bra. Det är DEM som har deprimerande liv, inte jag!

Genom att försöka når man den högsta graden av det möjliga - men man misslyckas fortfarande.... om och om igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar