27 februari 2008

Ett till jävla inlägg

Kan man bli argare? Kan man bli mer skräckslagen? Livrädd för att ens liv kommer vändas upp och ner och aldrig kunna bli som jag vill ha det?

Jag tror att det är vad jag gör - jag skapar mitt eget liv. Jag bestämmer själv hur jag vill leva, med vilka och motiverar det med detta:

Du har bara ett liv. Du kanske lever i en femtio år till eller så... man vet ju inte.. Du kanske vara lever tills imorgon. Då borde man leva varje dag som om den vore din sista. Då BORDE man ägna sig åt kärlek och vänner, och något annat som du gillar och mår bra av att göra.

Du kanske mår bra av att skriva, rita, spela, rida, sy... Det är ju DITT liv - det är DU som bestämmer. DU tycker. DU känner.

Om du verkligen vill något - gör det - men förvänta dig inte att någon annan känner likadant - för det är den enda du inte kan bestämma över! Om du verkligen vill - hitta någon som verkligen vill samma sak som du! Eller hitta något som ger dig en putt i rätt riktning så att du i alla fall kan hamna i rätt kretsar.

Livet är ett enda långt sökande. Har man hittat något som man inte vill ha är det ju onödigt att bära runt på det så att det blir en börda. Då är det lika bra att lämna det där man fan det så att någon annan, som kanske behöver det, hittar det.

Och i motsatsen - hittar man något man letat efter så ska man hålla fast vid det så att man inte förlorar det och inte står kvar utan något alls...

Förståelse. Det har jag verkligen. Verkligen.

2 kommentarer:

  1. et är alltid vad man glr det till, är man missnöjd har man bara sig själv att beskylla, och gör man inget åt det, ja då är man sin egen undergång.

    Livet är underbart för att man gör det underbart

    SvaraRadera
  2. jajemen, kunde inte ha sagt det bättre själv!

    SvaraRadera