15 februari 2009

En till bättre

Här var det deppigt! Nu vänder vi på steken tycker jag och gör något roligare av den här bloggen. Det kommer nog bli enklare att skriva saker nu när jag börjar jobba igen. I morgon gäller det och nervositeten är på topp! Det är inte så farligt, magkänslan säger ju att det är rätt och det är lugnt. Det är bara kroppen i övrigt som beter sig annorlunda... Ja ni vet gaser och sånt...:P

Har tiderna klart för mig. 05.30; 07.00; 07.35; 08.15 - vakna, buss, buss, start. Aningens jobbigt att inte veta om jag kommer få en lika dan måndag nästa vecka, men nu tar jag en dag i taget och fokuserar på allt jag ska lära mig i stället för att oroa mig. Och det känns väldigt bra. Väldigt bra...

Och om någon månad eller så så flyttar det in en Macintosh i huset. Visserligen har vi redan en, men vad jag menar är ju såklart en ny Mac. En sprillans ny och underbart underbar dator att pilla på =D Vem blir inte glad av det? Men antagligen kommer pappa hålla den mest för sig själv tills han stöter på ett problem och behöver hjälp.... Stackars människor från den predigitala världen, hur ska det gå för dem? *skakar hopplöst på huvudet*

Ja det får bära eller brista, det handlar om flera generationer som inte har en aning... Pappa kämpar - Han köper en ny dator med intentionen att kunna använda den effektivt - och han skriver fortfarande med endast pekfingarna och trycker ner tangenterna så hårt att datorn skulle kunna spricka under hans händer. Och för att inte tala om musen! Han använder inte ens skrollhjulet (pad'en på datorn är egentligen alldeles lagom för honom för det går lika långsamt som när han använder mus.)

Nåja, det kommer nog gå alldeles utmärkt. Jag kanske till och med kan börja ta betalt för att vara dator-administratör i huset nu när så många burkar kommer surra här :D

Dags att sova. Jag har en stor dag i morgon. God natt gott folk :D Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar