16 februari 2009

En till bluff?

Under min tid som arbetssökande har jag stött på en hel del företag som varit svartlistade och läskiga. Bland annat fick jag ett samtal från självaste chefen på Std som ville att jag skulle komma och sälja hushållsapparater på fältet (dammsugarförsäljare kort och gott). Som tur var bad jag om betänketid och kollade upp företaget och jag hittade, tja, låt oss säga tillräckligt med, information och åsikter om hur std sköter sina anställda med orimliga krav för att man över huvud taget skulle få lön.

Jag trodde jag skulle slippa det på Pool Media, så seriöst - nästan för bra för att vara sant... Men nu kan jag inte jobba där utan att få dåligt samvete. SVT har gjort en undersökning om vart alla pengar tar vägen som vi samlar in.

Läs om mitt nya jobb här

Och deras egen version här

Det kändes rätt bra i början av dagen men när vi började ringa ut kändes det verkligen som om de utnyttjade mig till att jobba gratis den här veckan... eftersom jag gör precis samma sak som de som redan är anställda! Men om jag får jobbet (med den överbetaldheten som ingår) antar jag att det här inlägget kommer vara "long gone" - men tills dess låter jag det vara.... Jag har ju ändå en vecka på mig att höra hur det egentligen står till på Pool Media.

Nu är det inte bara jag som prövas för jobbet, utan också jobbet som hårdprövas för mig.

2 kommentarer:

  1. läste igenom några av artiklarna.
    Det verkar som om de är kritiserade för att de drar in så mycket pengar, men det finns inget konkret, eller ens något bevis alls verkar det som för att de inte gör det de säger att de gör.

    Enligt de själva får ju 60% till ändamålen, kanske mycket lägre än andra med 90-konton, men de verkar ju göra det de säger att de gör så.
    De lyckas bara göra en bra affär på det samtidigt

    SvaraRadera
  2. Så sant så sant... De är i alla fall ärliga med vad de sysslar med och det är inte bara en bra affär - Det är en jävligt bra affär!

    SOOooo, med det ur hjärtat låter jag inlägget vara kvar. Man ska värna om kommenterade inlägg =D

    SvaraRadera