24 februari 2009

Ett till beslut

Det var inte svårt att gå ifrån pool media i torsdags. Så oärlig som jag kände mig när jag ringde runt till företag och tiggde pengar var bara jobbigt och då gick det inget bra heller. Så jag gick inte tillbaka på fredagen. Ältade det en del, men som sagt: det var enkelt.

Ett annat beslut jag tagit är att bli mig själv igen. Har varit hopplös i över en månad och det är inte värt det, när man kan vara glad och lycklig i stället =) Det är också ett enkelt val, antar att jag bara ville se om det kunde gå över... Men jag har inte tålamod med mig själv för att vänta ut det.

Idag har jag pianolektion, i morgon ska jag på Afro-dans och på torsdag ska jag också dansa. På fredag kommer jag mest vänta tror jag, och på lördag ska jag och K se svenska kammarokestern. Du har rätt, veckan kommer bara flyga förbi tills det blir helg. Då ska vi få tiden att stå stilla....

Har något mer som jag vill skriva... det känns inte lika jobbigt som igår nu. För på bussen hem från gymmet blev det helt plötsligt uppståndelse och folk ropade "ring 112!". Jag pratade i telefon med mamma då och var helt oförberedd, men jag reste mig upp från min plats för att se vad det var, och då satt en gubbe (som såklart åkte baklänges så jag kunde se perfekt, men nu önskar jag att jag hade suttit längre bak och inte sett något alls....) där med blod från näsan och munnen och på hela bröstkorgen. Han verkade vara helt avtuppad och några modiga människor hjälpte honom.

Jag å andra sidan klev av bussen illa kvickt och var helt paralyserad av rädsla. Om mamma inte hade varit i telefonen som hon var, så skulle hon ha varit det när jag stod där utanför och väntade på ambulansen ändå. Verkligheten knappar in på mig känner jag. Och nu när jag längtar tillbaka till mig vet jag att jag skulle ha agerat annorlunda, jag kommer agera annorlunda. Jag gjorde inget fel, skadade inte någon och sprang inte iväg i panik - men shit... Jag är inte i chock över det jag såg längre. Nu cirklar tankarna runt vad jag kommer göra nästa gång något händer.

Nu ska jag äta frukost och göra kokosbollar. Och tänka på annat.
kramkram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar