27 juni 2010

Finns det knarklangare i Ekeby-Almby?

Jag började titta på serien "Weeds" förra sommaren hemma hos min syster, där jag bodde över sommaren för att få nära till jobbet. Första säsongen fångade mig men eftersom jag aldrig tittar på TV när jag pluggar så blev det inget mer av weeds. Förrän nu.

Serien handlar om en änka med två söner som försöker upprätthålla livet de hade innan hennes man dog i en hjärtattack. Detta lyckas hon med genom att sälja gräs till överklassen i förorten Agrestic, USA, där familjen bor. Hennes företagsamhet är beundransvärd och spänningen med det kriminella skapar riktiga cliffhangers. Det går inte att sluta titta. För att inte nämna humorn! Svart och kvicktänkt, mycket välskrivet. Sevärt!

Vill rekommendera den till alla som behöver tidsfördriv mellan långa, hårda, arbetspass - eller de som bara gillar att kolla på serier :D

Alvida, dina böcker är i Linköping. Vi tar dem en helg i framtiden tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar