17 juni 2010

Sommaren

Traditionsenligt byter jag design med årstiderna. Det känns naturligt. Man tröttnar på det gamla vanliga när allt annat förändras. Nu är det sommar så det är grönska som gäller. Jag älskar att gå runt i omgivningar som den på bilden, det är verkligen vackert med grönt gräs och lummiga träd.

Jag har flyttat hem till pappa för resten av sommaren nu. Jag kommer ta en avstickare till Gotland i helgen och sedan förbi Linköping någon gång - annars kommer jag jobba på korvfabriken till 13 aug. Förhoppningsvis blir detta sista sommaren. Jag ska kämpa för att hitta något roligare att göra nästa sommar.

Blir arg på mig själv för att jag glömde ta med hörlurarna från Linköping. Men jag trodde ju att jag skulle komma hem till linköping en gång innan Gotland i alla fall, men icke. Nu får jag stå ut med en massa tystnad ackompanjerat av mullrande maskiner hela dagarna. Inte så hippt. Musik i bilen till och från jobbet i alla fall, men det är max en halvtimma totalt på en hel dag. Man får låtar på huvudet i stället som man kan nynna lite på. Låtar som man trodde att man glömt bort... Det mest störande är ju att man har samma låt i flera timmar, som gnager och tär på tålamodet. Men så försöker man hitta en annan att tänka på men det går inte, för ingen är så bra.

Nu är det dags att äta frukost. Jag drog upp laptopen i sängen så fort jag vaknade XD och nu har jag suttit här och knappat på en halvtaskig uppkoppling så jag börjar tröttna. Dessutom kurrar magen.

Hej svejs, lingonfejs

1 kommentar:

  1. men men...twilight böckerna då som jag skulle få låna vart är dom? =S


    alvida

    SvaraRadera