9 juni 2008

En till student

Det är jag det. Ytterligare en samhällsvetare som kommer ut på arbetsmarknaden utan några erfarenheter eller särkilda kunskaper som kan föra en närmare rikedom och lycka. Ytterligare ett stort frågetecken som planlöst vandrar runt i samhället med några få bohemiska drömmar om konst och kreativitet. Ett utropstecken efter ett brutalt konstaterande - att jorden är platt och den håller på att kantra.

Sååå, vad händer nu? Det enda jag vet är att jag har jobb fram till den 15 augusti. Här har vi en lista på viktiga datum i sommar:
13 juni - Studenten
15 juni - Kinaresa!
23 juni - Jobbet tar sin början
18 juli - Jossan fyller år - fest som vanligt?
15 aug - Jobbet slutar
23 aug - Jag fyller 19!
28 aug - Mamma flyttar in i Sthlm dvs - jag har flyttat innan detta datum.

Jag undrar jag om den 11 juli skulle kunna passa... det skulle jag verkligen vilja... Det skulla kunna bli helt underbart faktiskt... Tänk vilken otippad grej det var egentligen! Nu känns det som mitt livs möjlighet att få gå på egna ben och göra som jag själv vill.... MOHAHA! Äntligen har jag kontrollen! YES!!!!

Meeen, i alla falla måste jag bo någon annan stans innan mitten på augusti. Vart då? Jag vet inte. Inte blir det i Dublin i alla fall. Och inte blir det Stockholm. Helst inte i Kina, men vem vet? Förhoppningsvis är det på närkeslätten eller på Gotland. Närke. Gotland. Närke. Gotland. Hum hum. Både drar väldigt intensivt. Måste bara hitta något att sysselsätta mig med också.... Men det är inte problemet just nu. Just nu är problemet att jag vill resa runt lite i sommar och jag får inte ledigt från jobbet ens en dag. Folk har gett mig tips om att vara "sjuk" en dag i slutet av veckan för att sedan resa bort och komma tillbaka till "hälsan" igen på måndagen. Men det känns så oärligt, jag gör inte så. Eller?