15 juni 2009

Sista lediga måndagen?

Ja, vem vet? Det kanske är den sista måndagen jag är ledig på väldigt länge! Så jag passar på att åka till stockholm och hänga med lillebror och njuta av min skatteåterbäring! Jag är mitt mellan två olika kontrakt den här veckan och det känns skönt att få den tiden till att njuta av sommaren eftersom resten av dessa varma dagar kommer spenderas inomhus i en kyld lokal där man måste ha underställ på sig för att inte frysa. Solbänna? Glöm det! Dock kanske inte mina lediga dagar blir så varma ändå... molnen ger en ganska dyster prognos...

Tåget går om en timme och innan dess tänkte jag gå till biblioteket - förra gången blev jag distraherad [:P] så det blev inget. Men några böcker tänker jag låna i alla fall. Just nu tänker jag så här:
Anna Gavalda, "Lyckan är en sällsam fågel" - Läste "tillsammans är man mindre ensam och hon fångade min nyfikenhet för andra texter. Detta är hennes senaste verk!
Stephanie Meyer, "om man kunde drömma" - Boktipset från Jonna. Har en föraning om att den är bra och lättläst så det kommer gå undan!
Marcus Zusak, "Boktjuven" - Denna omtalade bok har också lockat mig, inte minst för att det är döden själv som berättar historien!

2 kommentarer:

  1. Det har blivit en bokblogg av din blogg =P

    ha det kanon i stockholm nu! <3 Alvida

    SvaraRadera
  2. Dock visade det sig när jag kom till biblioteket att alla böcker var utlånade eller reserverade redan.... så jag får vänta på min tur och hittade lite andra kortare böcker att läsa medan jag är här :D dumma biblan!!!

    SvaraRadera