20 juli 2009

En ny bok att äta

Jepp. Jag har börjat äta på en ny liten serie av Mons Kallentoft. (kom just på att miriel hade en katt som hette måns innan de skaffade zorro!=O) Första boken heter Midvinterblod och jag hann äta nio kapitel idag på rasterna - de överdrivet långa rasterna... Ja, så är det - korvfabriken ligger lågt med arbete till sin anställda och just den avdelning jag jobbar på är nog värst drabbad. 11 stycken sommarjobbare får inte komma sista veckan, jag valde att vara ledig då för egen maskin, men jag tycker synd om de som har som mål att tjäna pengar och inte får komma. En vecka är ju flera tusen. Flera tusen som företagets snålljåpar vill spara in på. Inga driver i år gör att korvens högsäsong blir som resten av året och i stället för att förlora lite pengar på överdriven marknadsföring så tas marknaden sakta men säkert över av Scan. Det är ju inte konstigt att det blir så när styrelsens enda intresse ligger i att tjäna pengar på korv och sänker kvalitén på det som redan är skit.

Midvinterblod, Sommardöden och Höstoffer heter böckerna och alla utspelar sig i min framtida stad - Linköping =) Mycket beskrivningar av staden är ju faktiskt uppskattat av mig och spänningen i äventyret har redan dragit mig med.

Än är det för tidigt för att sova - Vad bra! Då hinner jag tugga några kapitel till innan sömnen! Hej svejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar