28 juli 2009

Sommardöden

Jag hittade den på ICA så nu har jag äntligen något att göra igen på rasterna - Efter att jag läste ut Midvinterblod blev jag väldigt rastlös (höhö) när rasterna blev längre och längre på jobbet.

Idag har varit en speciell dag. En sådan där dag som man vill ska inträffa lite då och då så man trivs i sin tillvaro och känner att det kanske inte är så inrutat som det verkar. OK, den började inte precis toppen eftersom det spöregnade på mig när jag cyklade in till stan 06.50 i morse. Jag väntade en stund på henne som jag samåker med och så kom hon. I en rondell 100 meter efter att jag blivit upplockad sa hon helt plötsligt "FAN!" och bilen slutade gasa... Jaha- tänker man - det här blir en spännande dag. Vi rullade in på en gräsplätt bredvid vägen och hon dök ner under huven på motorn. Efter ett kort ögonblick konstaterade hon att gasvajern (som hon bytte ut för tre månader sedan) hade gått av.

Jag vill lära mig mer om saker under huven på bilar! Nu vet jag var en gasvajer är och vart den sitter :D

Med ett snabbt samtal var hjälp på väg så hon kunde få bilen bogserad, och ytterligare ett till jobbet om att vi antagligen blir sena. Och så ett till, för att faktiskt kunna ta oss till jobbet. Det gick helt smärtfritt (utom möjligtvis för pappa som var tvungen att gå upp och skjutsa runt oss lite i stan innan vi kom iväg i rätt riktning) och slutade med att vi kom 25 minuter försent.

Som ett konstigt sammanträffande var det två till som hade lyckats med att bli betydligt försenade idag. En kille hade aldrig blivit hämtad på morgonen av den han samåkte med (mardröm) trots att denne var på jobbet sen ändå... Den andra som kom sent hade försovit sig.

Och detta är bara fram till kl 08.30 idag! Resten av dagen skulle kunna beskrivas lite mer kortfattat - Ingen korv. Långa, tråkiga raster och härligt, härligt solsken på vägen hem!

På fredag blir det spökvandring! Ballt.
Bajsbajs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar