12 september 2010

Diskret matte är inte så hemlig av sig

Denna helg bara springer förbi! I fredags fick jag ta det lugnt med lite shopping, min första egna flanellskjorta älskar jag redan! Sedan blev det lördag - Då gick jag på spex med Lisa och Sofia och efter det träffade jag Miriel och Rasmus för att umgås lite och de sov över hos mig och Kalle. Det var första gången någon sov i våran nya bäddsoffa! =D Det var även första gången jag besökte kvarterets studentpub - Villevalla! Det var lyckat och mysigt! Vi kom hem vid 01. Lite sovmorgon på söndag och sedan plugg i skolan tillsammans med Mari. Renskrivning av inlämningsuppgift i grunken och sedan lite bevis m.h.a. induktionsprincipen. Skönt att äntligen förstå lite! Bra teamwork framför vita tavlan! Nice!

Det är verkligen tillsammans med någon annan jag lär mig bäst, och från och med idag kommer jag ha full koll på induktionsbevis. Typ. Bara man inte blandar in något annat som vi inte har gått igenom ännu - typ fakultet eller aritmetisk summa lika med en annan aritmetisk summa i kvadrat! Morr... Men det är tisdagens problem.

I morgon har jag två föreläsningar - en i grunken och en i linjär algebra! Lite skalärprodukter tror jag minsann att det är dags för! Det blir nog trevligt :)

Utan några konstiga matematiktermer och massa personer som ingen vet vilka det är så kan jag säga att livet är gott. Jag trivs i Linköping, på Matematikprogrammet och äntligen börjar det bli höst! Jag har fått skära ner på allting jag gör eftersom skolan tar mycket mer tid än vad jag hade förväntat mig. Bland annat så blir det ingen flygelflytt just nu. Det får vänta till ett annat år. Flygeln får ingen mer chans på denna jord dock. Skrot blir det av den! Ni kanske förstod att mitt förra inlägg handlade om det... Men skönt att slippa tänka på det mera. Nu har jag bara matematik och musik framför mig! AHHhhh, vilken skön höst det blev som jag har framför mig nu.

Allt väl

1 kommentar:

  1. villevalla! :) mys i kvaderat! (hehe, sorry. Jag är SSK-student, mina matteskämt blir inte bättre än sådär...)

    Fin blogg förresten! denna ska jag följa! :)

    SvaraRadera