9 september 2010

Prioriteringar

Ja... ibland måste man välja saker före andra. Eller... Det händer hela tiden. Man måste välja det ena eller det andra och kunna avgöra vad som är bäst. Vad är bäst för stunden och vad är bäst om tio år? Jag måste välja att inte göra något just nu som jag skulle vilja ägna hela mitt liv åt. Jag måste vika av från en dröm som jag trodde skulle gå i uppfyllelse och mitt hjärta håller på att gå i bitar. Det gör fruktansvärt ont, men det känns som om så mycket går emot mig att jag inte orkar driva igenom det ensam och motarbetad. Samtidigt som skolan borde uppta all min vakna tid som det är just nu så måste jag hålla rätt många bollar i luften. Hur skulle jag kunna bolla med min dröm samtidigt som den reella delen av mitt liv är som en pyramid av glas på en bricka som i sin tur står på en annan balanserande boll som jag måste hålla koll på. Drömmen får förbli en dröm som jag ska uppfylla en annan gång. Jag kommer ge mig själv möjlighet att stanna upp mitt liv så jag kan göra det när jag har tagit mina målmedvetna steg in i medelåldern.... Det låter sorgligt, men samtidigt är det skönt att börja ställa ner glas efter glas så att pyramiden inte är lika hög längre, så jag bara kan njuta av att leva i stället... flytta utomlands... vara jag! Jag har så många andra saker som jag vill kunna göra och framtiden närmar sig hela tiden. Men jag lovar er - och jag lovar mig själv - även om mitt hjärta blöder så kommer jag kunna uppleva den mest fantastiska tiden i mitt liv och hela tiden närma mig uppfyllandet av den drömmen som jag väljer att uppfylla i en annan rumtid.

http://open.spotify.com/album/6anl86h45X7kO1tupP2Uf2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar