3 september 2010

Nya kurser nya tag....äh orka...

Ja jag känner mig lite matt av allt rännande fram och tillbaka. Så mycket vill ta plats samtidigt i mina tankar och det är svårt att reda ut dem då. Jag har börjat med Diskret matte, den är väldigt elementär och pga dess enkelhet så blir det väldigt komplicerat och invecklat. Men jag tror att jag kommer reda ut det så småning om. Lagom till tentan hoppas jag bara =)Diskret matte vill ta plats i min hjärna!

Samtidigt har jag börjat programmera.... ja.. hrm.. Ska kanske inte överdriva. Jag har än så länge inte gjort ett endaste program, inte ens startat programeringsspråket. Kursen heter introduktion till MatLab och jag borde börja nu om jag ska kunna något efter kursen, men det tar emot eftersom jag inte vet var jag ska börja. Om jag börjar med att vara hemma mera framför datorn så kanske det ordnar sig... Jag är alltid på väg någonstans och aldrig är det TILL datorn, jag måste ju kämpa för att komma ifrån den! Då är det ju väldigt konstigt att jag inte har börjat ännu... Dålig ursäkt! Programmering vill ta plats i min hjärna!

Linjär algebra börjar nästa vecka. Tack och lov behöver jag inte ta mig igenom grunderna med matriser och vektorer en gång till, det fick jag under basåret och det var bra. Då var det lugnt. Nu är det hets. När jag väl har tagit mig igenom nästa dugga i grunken så börjar Envariabelanalys... Alla kurser vill ta plats i min hjärna!

Ikväll ska jag på fulsittning med min basårsklass, alltså - den klass jag är klassföreståndare för. Det är barnkalas-tema och jag går med tiara och klassföreståndar T-shirt. Det kommer bli epic. Hamburgare och kanske krig med faddrarna? Gillar de att få ketchup i ansiktet mån tro? Måste undersökas!

I morgon är det inte fulsittning. Då är det finsittning. Med gloria i stället för tiara och den finaste klänningen jag har med de finaste skorna. Jag får hoppas på att det blir party efteråt bara så jag kan fira att jag formellt blir "etta" fast jag redan har massa hp...

Och så kommer tjocka släkten på dagen och fikar/firar med mig eftersom det inte var så länge sedan jag fyllde år =) Jag har redan gjort i ordning en tårta och i morgon ska det bakas bullar. Kalle ska också göra en tårta. Det ska bli gott! Hemgjord budapeststubbe!!! ;D

Här ska det fulsittas! Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar