10 oktober 2010

budgetera katter?

Neej, jag har smygstartat på nästa års budget för kören som jag ska presentera på lördag. Bra framförhållning! Not... Men det känns skönt att börja och förstå vad problemet är. Jag har även mailat efter hjälp så det kommer lösa sig fint tror jag nog.

Jag har tänkt börja skriva dagbok också. Jag vet vad ni tänker, det fungerar aldrig. Och jag vet det också. Det finns inte en människa som klarar att skriva varje dag, lika intressant och innehållsrikt. Men jag har blivit kär i själva konceptet att skriva ner sina upplevelser varje dag och kunna titta tillbaka på vad som har hänt. Därför har jag tänkt införskaffa en sån här grej:


Skriva ner vilka människor jag umågs med, vart jag är, vad jag gjort. Vädret. Kanske till och med en känsla då och då. Efter fem år kan man ju skaffa sig en till och fortsätta så. Om jag blir 80 år gammal kommer jag ta mig igenom 12 stycken sådana böcker. Ett helt liv, överskådligt i en serie böcker. I början av 2000-talet. Det kan nog bli en intressant uppdrag. Sedan får man ju inte tänka så att man MÅSTE skriva varje dag, men om man missar en dag så är det bara så. Om jag tvingar mig själv så kommer jag tappa lusten. Men det känns som om det skulle kunna vara givande för självinsikten och minnet.

Jag vill åka och köpa den nu innan jag ångrar mig bara! Men först lite lunch :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar