24 oktober 2010

Helgdagspyssel

Jag har kommit till rätta med banden som spelar i lokalen nu. Jag ska också spela såklart. Det kommer bli toppen! :) Jag känner redan hur det kliar i fingrarna efter att börja spela! ÅÅååhhhhh, det var så länge sen jag spelade tillsammans med andra, så härlig känsla.

Jag bakade kakor idag. Kolakakor. Goda!! Muma. Bjöd banden när vi höll på att storstäda i replokalen =) Tror att de blev glada. Kalle bakade ett jättegott surdegsbröd idag också. Det tycker jag om!

Jag köpte en femårsdagbok förresten! Jag har börjat skriva och det går bra. Det är en mysig ritual att tänka igenom vad man har gjort på dagen innan man somnar. Men något verkligt mystiskt är att jag har börjat drömma så otroliga drömmar, och ofta dessutom. Precis innan jag vaknar på morgonen så smyger sig något på. Jag drömmer inte om vad jag har gjort, utan om konsekvenser av vad jag har gjort. Till exempel kan jag vakna av att jag känner någon annans besvikelse över mig för att jag inte gjort något och har ångest över att jag inte gjorde det. Eller så drömmer jag om saker jag faktiskt tagit tag i; men ingen uppskattar det trots att jag lagt ner en massa tid.

Det kan ha med att göra att jag varit mer eller mindre ledig i en hel vecka. Det enda har ju varit en kontrollskrivning som var helt frivillig och som gick riktigt bra enligt min mening. Annars har jag haft fria dagar. Det kan vara jättebra att få vara ledig, men jag har inte ansett att jag har varit ledig utan kört på som vanligt och inte haft en lugn stund! Både pluggat och jobbat med kassörgrejer och haft mötet för replokalen m.m. Det har liksom varit som en vecka för att jobba av saker som jag inte hinner i den normala vardagen för studenten, kassören, flickvännen, musikern, koristen och hormonmonstret Linda.

I morgon är det måndag och då är jag också ledig. Fast jag har lite planer i alla fall. Att ta mig till skolan är en plan. Jag måste jobba på diskret matematik-kursen så jag kan klara av den. Helst på första försöket. Men läraren är så svår att förstå, ämnet blir svårt att förstå genom honom. Han gör det inte enkelt för oss om man säger så. >.<

Nu ska jag skriva i min dagbok och sedan är dags att sova. Hoppas jag slipper drömmarna i morgonbitti. Ska nog ställa klockan i stället för att sova så länge jag vill :/

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar