20 januari 2008

En till stressfaktor

Jag spenderade hela natten till söndagen på USÖ. Kom dit klockan 10.20 eftersom sjukvårdsupplysningen hade anvisat så. Plötslig huvudvärk kan vara väldigt farligt, men jag hade haft alla möjliga andra sorters huvudvärk också. Så där satt vi och väntade. Först kollade de blodtrycket och diverse basicgrejer. Sedan lämnades jag, Jonas<3 och mamma väntandes i två timmar i ett helt sjukt sterilt rum med 4 år gamla tidningar i...

Sedan kom en doktor och undersökte mig mycket grundligt och sprang sedan iväg igen för att prata med en neurolog. Efter att hon har kommit tillbaka och ställt lite fler frågor om min huvudvärk och sprungit iväg igen så kom hon tillbaka och skickade mig till huvudröntgen... Om de inte såg något på den så skulle ett ryggmärgprov behövas dvs - en stor jävla nål rakt in i ryggmärgen (Smärta) för det kan ju vara en liten blödning någonstans.

Jag skutsades runt genom sjukhuset på en brits och tillslut hamnade jag på AVA, akutvårdsavdelningen. Ett eget rum med en hyfat skön säng... Jag kollade på klockan: 3:00!! Mamma och Jonas åkte hem och jag somnade till. tre timmar senare väcktes jag och fick mitt blodtryck mätt igen, hon försökte blända mig med en lampa också men det gick inte, mina ögon ville inte vara öppna klockan sex på morgonen, tre timmar efter att jag fått huvudet röntgat. Jag ville bara forsätta sova så det gjorde jag.

Två timmar senare blev jag så fruktansvärt kissnödig att jag fick gå upp och fråga om toaletten, på vägen till baka till rummet fick jag frukost och sedan började allt ringande. Pappa, mamma, jonas, emelie, jonas igen, pappa igen, emelie igen, mamma en gång till och tillslut ett kort till med mamma. När en mycket läskig kvinnlig överläkare (som hade samma ögon som Ben i LOST) hade pratat med mig ett tag så skickade de hem mig med direktioner om att sluta med mitt nuvarande preventivmedel - gå till en optiker - träna käken mera och skaffa ett mål efter skolan.

Inte så svårt. kanske... eller det svåraste valet man gör i livet! Jag känner mig ju frisk i övrigt och jag vill inget hellre än att leva normalt... Jag ska nog sova lite nu... efter 14 timmar på USÖ med 3 timmars sömn är det nog precis lite vila jag behöver...

Ta hand om er där ute i cyberspace, vi kommer inte leva för alltid så det är bra om man gör det bästa med tiden vi har! KRAM!!!

1 kommentar: