4 december 2008

En till klump

Ångest ångest ångest ångest. Det är så spännande, så kittlande, men jag är fullkomligt skräckslagen! Kan inte fokusera (har jag någonsin kunnat det?) och kan inte få någon balans i tillvaron alls. Undrar när jag hade det senast... Men jag biter ihop ska ni veta... Jag biter ihop och sparkar inte bakut av all ängslan som äter upp mig inifrån.

Jag kommer nog aldrig raka av mig håret heller... Det som vore så coolt, men jag är för feg... Jag kommer inte klippa det i någon frän frisyr, det kommer bara vara som det är, som det blir, naturligt. Jag bryr mig för lite om det för att det ska spela någon roll för mig. Vad bryr jag mig om egentligen? Vad spelar roll?

Ringde mamma idag (läs 3 dec) igen... så mycket som vi pratar sedan hon flyttade till Stockholm har vi nog inte pratat sammanlagt under hela min livstid... Det känns som ett lyft, men jag tror det har med mammas okontrollerbara behov av att göra saker samtidigt som man pratar med henne. På telefon går det bra, men sitter man bredvid medan hon sysslar med något lagom viktigt känner man sig bara dålig om man inte hjälper till och då blir det till slut inget sagt i alla fall. Hur som helst har vi ju inte setts på en evighet känns det som, och då blir våra numera nästan dagliga samtal viktiga. Jag gillar det.

Pappa köpte sin första blue-ray film idag också. Mamma mia =D Hade inte sett den och med det ljudet och den bilden som blue-ray bjöd på måste jag säga att jag är mycket nöjd med filmupplevelsen. Lite roligt var det ju att kunna stå 3m från duken utan att se några rutor i bilden. "Då har det lönat sig" sa pappa, smålänningen och affärsmannen. Det har det sannerligen far min. Skillnaden mellan DVD och blue-ray är att DVD är bra och Blue-ray gudomligt.

Nu ska jag sova för vi har visst gått in på ett nytt dygn och min klump i magen mår bäst av att decka kl 01 i stället för att vrida och vända sig kl 21. I morgon blir det mera matte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar