13 januari 2009

En till biljett

42 kr till Stockholm från Örebro med tåg tycker jag är rätt imponerande priser från SJ's sida. Tack vare SJ Prio kan jag nu åka runt som en galning hela januari och inte betala mer än för en resa tur och retur till Linköping. Linda är lycklig.

Samtidigt vill jag inte mycket annat än sitta hemma och spela piano hela dagarna. Jag har nämligen börjat med nya pianolektioner och min lärarinna är fantastisk! Efter bara några minuter av lektionen har jag insett att hon är min idol. Hon vet precis vad hon sysslar med och har till och med lyckats fylla mig med tvivel över att flytta efter sommaren, eftersom jag då skulle gå miste om hennes lektioner. Hon är jättebra helt enkelt.

Jag är rädd att om jag inte fortsätter lära mig av just henne kommer jag aldrig bli så bra som jag vill bli på piano. Jag vill bli så bra på att spela att folk tappar hakan när de får se mig vid min Steinwayflygel. Jag vill, jag vill, jag vill!

Och så vill jag kunna stämma den och underhålla den själv, och bli anlitad av andra, äkta, pianister för att stämma deras älskade pianon precis så som jag stämmer mitt eget. Jag måste ha ett riktigt piano. Funderar skarp på att byta ut mitt lilla digitala underverk till ett riktigt hantverk i stället. Den naturliga klangen som kommer ur ett akustiskt piano är så otroligt anslående till skillnad från mitt Yamaha. Det är som att höra hur mina drömmar låter till skillnad från ett tåg som spårar ur.

Nu ska jag spela guitar hero med lillebror. Det är trevligt. I morgon blir det läsa, långpromenad med wilma och hälsa på min syssling som har fått barn. Najs =)

Hej svejs lingonfejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar