19 januari 2009

En till not

Idag har jag läst bok, och när jag inte har läst bok har jag spelat piano (vilket innebär att jag läst ännu mer men på ett annat sätt). Det betyder att jag tog ett stort steg från att bara tänka på att göra läxan till att faktiskt göra den, riktigt bra dessutom! Nu längtar jag till lektionen i morgon! Jag undrar om min fröken har något särskilt i kikaren för mig...

Det där är min bok btw. ...som kommer köra min ekonomi i botten, men det ser ljust ut på jobbfronten och om det går min väg kan jag få lön i slutet på februari och då gör det inget om pengarna tryter just nu.... Det ordnar sig alltid på ett eller annat sätt (påminn mig om att INTE säga så när jag ansöker om lägenhet i höst)

Som jag sa till Alvida alldeles nyss: Det känns lite som om jag har gått i ide. Jag är inomhus och gör lite vad jag känner för. Läser flera timmar i sträck, spelar piano och läser några timmar till. Jag har till och med höjt temperaturen i rummet för att jag rör mig så lite. Lägger mig under täcket med kläder och allt på och så har jag bara sänglampan tänd för att se vad jag vilar ögonen på. Varmt och skönt och helt passivt. Visst - hjärnan arbetar väl men det är ju i det minsta laget.

Det är skönt (att vara medveten om mitt "i ide"-liknande tillstånd) när jag tänker på att jag kanske jobbar om några veckor, men det är skrämmande om man tänker på att jag skulle göra det ända fram till sommaren... Det får bara inte hända!

1 kommentar:

  1. Jag säger det igen! Linda du är min lilla nalle björn =P --alvida

    SvaraRadera