19 april 2009

En till krona att vända på

Söndag. Nu är det 2,5 månad kvar tills jag börjar jobba, kanske lite mindre om jag har tur. Hoppas på att få börja tidigare... Och jag hoppas på att jag kan få lite bidrag fram tills dess, det skulle underlätta en del. Har fortfarande inte fått några resultat från HP, hade varit trevligt att få se lite siffror. Men jag får sitta och vänta. Jobba på kondisen så länge - och spela roliga spel, piano, läsa, skriva, fotografera - jag tror att det beror på vädret - äntligen har det blivit fint ute och jag blir glad och upplyft! Och sen är det såklart på grund av mina ljusa framtidsutsikter som jag mår så bra.

Nästa helg ska jag åka till Gotland för att sprida mormors aska... Jag saknar henne verkligen och tänker mycket på henne när jag saknar någon att prata med... Hon var klok, och precis som jag! (mycket annat än bara klok) Så lätt att fråga om råd hos någon som verkligen förstår hur jag tänker... men hon finns inte längre... =(

Pappa åker till Kina om en vecka. Blir ensam i tre dagar - vilken tur att jag har Tindra och Gustaf! Kanske bjuda hem någon kompis för övernattning? =) Vore askul! Något hittar jag nog på. Vägrar sitta hemma och mögla.

hej svejs hallonfejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar