8 april 2009

En till födelsedag

Idag fyller lillebror 11. Jag har sålt våra bokhyllor och ikväll ryker kökskänken. *duktig flicka*
Nu ska jag fira brorsan också, så jag ska strax åka. Måste börja sälja mina möbler... och kanske byta ner min säng en gång till innan jag flyttar... Känns otympligt att bo som student och ha en 160 säng... men wtf - det kan vara värt det om man inte är singel =P

Min hår är kort. Det är bra, för då går det åt mindre schampoo och balsam och då behöver jag inte lägga ut pengar på det lika ofta. =)

Något mer, något mer... JO! Bara tre pianolektioner kvar så jag har faktiskt verkligen ansträngt mig för att öva och lära mig något den här sista timmen med Lillemor. Hon ska få veta hur underbar hon har varit. Jag har verkligen behövt henne den här perioden i mitt liv. Men nu blir det andra bullar. Jobb i sommar och sedan flytta. Det kommer bli så skönt att börja om lite...

Det är dumt att göra saker man inte vill. Så nu ska jag göra ett Naturvetenskapligt basår, och göra allt det där jag inte trodde jag kunde göra - pluggislinjen. Den där som alla smarta valde. Inte som mina syskon - rockgymnasiet, fordon och barn och fritid.... det var ju tillräckligt ambitiöst av mig att gå samhäll liksom. Men nu gör jag om det för annars kommer jag ångra mig resten av mitt liv.

Nu ska jag dra. Kramkram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar