3 augusti 2009

Hemifrån...

Ja, det börjar närma sig... Det mesta jag äger som går att packa i en kartong ligger i en nu. Okej, gardinerna får hänga in i det sista för det skulle bli extremt tomt utan dem... Tar ner dem i helgen tror jag.. Då ska jag liksom inte "leva" här längre eftersom jag slutar jobbet på fredag.

Får inte glömma taklampan.. Annars kommer den gå sönder när jag öppnar garageporten och vad ska jag då hänga i taket i min lägenhet? Måste ju ha en lampa. Kommer på lite grejer hela tiden som jag skulle vilja ha. Vissa saker behöver jag verkligen men så finns det de där små ögonblicken då jag ser mig själv sittandes i min egen soffa, i min lägenhet, men en kopp(som är min) varmt te som jag värmt på min spis alternativt i min micro eller varför inte en vattenkokare? Äsch... Dumma drömmar. Får mig att vilja ha saker som jag överlever utan. Har redan mycket, men långt ifrån allt. Min önskelista blir lång. Egentligen är det perfekt att flytta till lägenheten en vecka innan min födelsedag för då kan jag få massa saker som jag kommit på att jag behöver.

Jag går runt och oroar mig lite i smyg märker jag. Idag fick jag ett sorts svallningsanfall på jobbet då det kändes som om jag hade feber och mådde illa, ja allt möjligt på samma gång. Sedan började jag tänka på hur allting kommer ordna sig. Jag skulle inte sätta mig i en situation som jag inte klarar av och jag vet att det kommer bli knapert - men inte mer än så. Då blev jag bättre på ett ögonblick och jag fick tillbaka färgen i ansiktet. Klumpen i magen försvann och trycket över bröstet lättade. Det finns ju ingenting att oroa sig för - Jag mår ju bra. Jag lever. Jag har en underbar pojkvän och jag har jobb(fyra dagar till) och en framtida sysselsättning(plugga!). Jag har min familj som alltid stöttar och tar hand om mig när jag behöver det och det allra viktigaste - Jag har mig själv. Jag kommer inte vara beroende av någon annan än mig själv. Jag blir så lycklig att jag ler när jag tänker på att jag kommer kunna vara helt självständig.

Har precis köpt täcken av pappa så nu kommer jag kunna vara värdinna åt massa sova-över-gäster. Och om allt goes my way - som jag vet att det kommer göra - så kommer jag kunna ha kick-ass övernattningar i mitt vardagsrum - You hear me!? Jag kommer ha ett vardagsrum!!!

2 kommentarer:

  1. att flytta och bo själv i ett eget ställe äger =)

    det kommer lösa sig galant.

    kommer du han någon flytt fest av något slag, eller är jag tvungen att spontan dyka upp hos dig nån dag =P

    SvaraRadera
  2. JAG MÅSTE FÅ KOMMA NER PÅ NOLLNING OCH ALL SÅN DÄR KRAVALLFEST!!! JAG MÅSTE FÅ DET LINDA!!!

    --alvida

    SvaraRadera