4 september 2009

Det är ju intressant!

Nu har jag ångrat mig igen... Biologi ÄR roligt - förutsatt att man har rätt lärare. På ev vecka har vi klarat av en fjärdedel av hela biologi A och mitt huvud håller på att explodera. Sitter och skriver på en Eee-PC nu för att jag inte har min egen dator här ännu, men på söndag blir de:) Har lite roliga länkar med en animation av pangea till idag, och från idag till hur kontinenterna kommer se ut om 250 miljoner år! Det är coolt, men jag orkar inte hålla på och pilla på denna miiini över en sådan sak, så det får bli.. om ni har tur - på söndag. annars en annan dag.

Biologin blev inte roligare i det ögonblicket vår lärare kom försent till första lektionen och misslyckades totalt i sin föreläsning. Nej, biologin blev rolig när han började dra massa skämt, som faktiskt var roliga, och prata om rätt saker utan att sväva iväg på överkursmoment om något helt irrelevant. Jag har helt enkelt en störtskön föreläsare. (plus sex stycken till som jag inte har haft ännu men kommer på andra moment i kursen)

Vad finns de mer att skriva om? Tjaa... Ska snart ha ett par råttor hos mig också. Romeo och Silas heter de och de är feta och gosiga killar :) Så stora att jag har dem i en kaninbur XD Det kommer bli LITE trångt i mitt rum på 20m2, men det kommer vara mitt och då får det vara trångt och mysigt (dubbelsäng FTW!)

Nu ska jag gå och lägga mig... det har varit en tung vecka. Plugg hela dagarna och fest hela nätterna =P Universitetet är inte dumt vill jag lova!
Hej sveejs"

1 kommentar:

  1. va roligt :) joo jag såg det på facebook att du börjat på universitetet, och ja, jag har letat efter gymnasium. djurgymnasiumet är ett alt, eller jorbruksgymnasiet. ^^ annars blir det väl någon "vanlig" med foto inriktning :P

    SvaraRadera