14 september 2009

Jag vill sjunga!

Vad trött man blir på att inte kunna prata efter ett tag. Idag har varit hemskt, och mina kära grannar i korridoren låtsas att det inte hör mig alls när jag pratar eller frågar något, och på kören så kunde jag bara mima och låtsas att jag tog tonerna... Jag skulle nog avlida om jag blev stum. Jag vill inte bli döv heller. Blind skulle jag fan i mej stå ut med... just döv och stum är ju liksom att ta bort mitt element...

Det är finsittning på lördag med kören. Det ska bli kul. Har inte varit på Nationernas Hus förut och det sägs att det är fint. Och att vi kommer sjunga en massa tillsammans också såklart eftersom det både är Herr- och damkören på samma fest =D Om tre veckor kommer det hit en massa finska körer och vi kommer vara 150 stycken sångare i en BAMSE-kör som har konsert. I en kyrka, såklart, med en helt otrolig akustik har jag hört. Om ni vill köpa biljetter är det bara att höra av sig. Studenter betalar halva och för alla andra kostar det 140 kr. Det är en COOL konsert kan jag tala om, och JAG kommer vara med - bara det är ju tillräckligt för att köpa eller hur? ;) I morgon ska jag till Apoteket och köpa dunder-drycken nummer ett (efter honung såklart) så jag blir frisk till på lördag. Det är mitt mål. Och så ska jag renskriva biologin denna vecka också. I morgon ska jag hjälpa Annie med matte, hoppas på att komma en bit själv då också så jag kommer ikapp till på onsdag. Viktigt att inte halka efter för det bli jobbigt att inte ha räknat allt när tentan kommer.

Färdigskrivet för ikväll. Tiden rinner iväg när man har roligt! Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar