21 september 2009

Vill plugga

...och vet ni vad? Det är precis vad jag gör. Den mer korrekta överskriften är "vill bli något" och det är inte riktigt det jag sysslar med just nu. Visst - naturvetare. Men sen då? Har fått igång mina gamla tankar i huvudet igen. Flygledare, lärare eller meteorolog (jag stavade rätt på första försöket - gör det själv om du kan!) och jag trodde att lärare var den enda utbildningen i Linköping. Då går jag lite random ut på bliflygledare.nu och ser att utbildningen ska akademiseras just på LiU! Så till nästa höst - lagom till jag ska börja ett program - så finns flygledare HÄR. Det är skitbra.

Något annat som är skitbra är Meteorolog. För att bli meteorolog måste man läsa matte eller fysik. Kandidatexamen finns i båda ämnena på LiU, och jag trodde att jag var tvungen att läsa i Uppsala eller något sånt för att bli det. Kick-ass!

Nu känner jag mig lugn. Kollade på arkitekt också, men när jag läser om ansökan och arkitektprovet så får jag samma känsla som förra gången jag var inne på det. Att det är fel. Söker mycket hellre till flygledare och går igenom alla fyra teststadier med drogtester, syntester och polisförhör än att sitta och klippa och klistra med ett arkitektprov om man inte ens är säker på att man vill göra det.

Nu är jag klar med första examinationsuppgiften i matten. Inlämning i morgon och sedan är det fyra veckor kvar till tenta. Wonderful.

1 kommentar:

  1. jag är så otroligt stolt över dig
    <3 --alvida

    SvaraRadera