17 september 2009

Tre veckor!?

Igår kom jag på att jag har gått i skolan i tre veckor. Det känns som om vi har gått i en evighet! Första blocket i matten är redan fullt och på måndag byter vi till nästa kurs. I biologin har vi också gått väldigt fort fram. Från aminosyror och DNA till organismsamhällen och näringsvävar. Och tentorna närmar sig...

Jag sitter och skriver på min sprillans nya laptop nu. Den är underbar och jag älskar den och den är bara min! MIN MIN MIN!!!! Nu funderar jag på att sälja den andra datorn (cp-burken) och köpa en riktigt bra skärm för pengarna så jag kan köra photoshop och filmer m.m utan att kolla på min underbara, väldigt bärbara, 13.3"-skärm som dock är lite för liten för sådana ändamål...

Livet i Linköping är händelserikt. Det är något varje dag, varje kväll, varje helg - och så fort en helg i linköping blir tom så åker man hem så att allting händer där i stället. K har en tom helg, men inte jag. Det betyder att han åker hem (hem-hem alltså), men inte jag. Funderar på att anställa honom som bud så att alla mina kompisar hem-hemma kan få smaka på mina kakor som jag bakade förra helgen. Man kan ju inte bara plugga hela tiden - så jag bakar, sjunger (men jag har fortfarande för dålig röst för det!!!) eller lagar matlådor. MÅNGA matlådor...

Oj oj, det är tidigt. Och jag har sovmorgon till kl 15.00 idag. =D apoteket öppnar om en och en halv timme... Tills dess ska jag nog sova lite till. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar