11 september 2009

Elfte september

Jag kommer ihåg den dagen. Just den dagen jag följde med en kompis hem från skolan och vi såg på tv'n i köket vad som hade hänt. Åtta år sedan... Det måste ha varit i mellanstadiet ju. Lite kul att man kan komma ihåg vissa händelser, vissa dagar, vissa segment liksom spelar upp sig om och om igen - och det gäller inte bara detta datum.

Det finns mycket jag inte kommer ihåg också - hur mycket jag än skulle vilja ha en minnesbild av en speciell dag i mitt liv så kan jag inte få fram ett ansikte. En maträtt, en låt.. nej ingenting. Det enda jag kommer ihåg är blåa väggar, kalle anka-pocketar överallt och regn? Var det inte regn den dagen? Jag är inte säker - kanske något jag hittar på. Men jag VET att dagen har varit!

Jag satte upp gardiner idag. Och så packade jag upp de sista betydande lådorna så trots plugget i veckan har jag lyckats med att ordningsställa mitt rum. Meen... det är lite trångt fortfarande eftersom jag har en dubbelsäng OCH en nittisäng på 20 m2 och ett stort skrivbord, mitt piano, en brudkista... nä.. matbordet ockå! Helt sjukt. Men ett förråd har blivit tömt nu så snart kanske man kan röra sig lite mer fritt i rummet... Sakta men säkert.

Måste säga att mina korridor-polare är kick-ass. Jag har fortfarande inte träffat en av dem, men allting fungerar verkligen jättebra och vi funderar på att ha både korridor-fest och hus-fest(med de andra korridorerna i huset). Nästa vecka - om jag blir frisk - ska Parisa och jag ut och springa, och på söndag har Fredrik tagit på sig att göra om ordningen i frysarna. Vi är en liten familj - och gissa vem som har blivit utnämd Korridors-Mamma? Jo - jag. Parisa är mormor, men snart ska vi nog se till att både oskar, fredrik, andreas och johannes också har smeknamn.

Ikväll är det ju fredag. Jag måste roa mig på något mer sätt än att skriva på bloggen också så det blir väl en kopp te framför tv'n och hoppas på att någon annan sällskapssjuk korridor-vän söker sig till de allmäna ytorna. Hej svejs!

1 kommentar:

  1. det var sol. jag minns det så iaf. kan ha kommit en skur under dagen men mestadels sol. Jag hade oxå precis kommit hem från skolan. Men ja...varför minns man inte vettigare saker. Det största minnet jag har från det tillfället är att jag satt på armstödet på vår vinröda "samtets"soffa. --alvida

    SvaraRadera