18 oktober 2009

ÖoB, Ikea och Mamma!

Mamma och lillebror har varit här. De åkte precis och lämnade mig med pengar i handen och massa kassar fulla av underbara, billiga saker. Idag har vi shoppat - till lillebrors förtret. Vi har shoppat matta, draperi, rengöringsmedel, konserver, krokar, klämmor, silvertejp, toapapper, en affisch med världen till mina kala väggar, galgar, skohorn, tassar, skärbräda, stekspade i stål eftersom den jag har i plast smälter, långa skedar till mina höga muggar, fryspåsar i mängder och säkert något mer som jag har glömt. Det kändes som om jag handlade mycket i alla fall - och det kändes bra att det inte sved så mycket! På ÖoB blev det bara för femhundra kronor och på IKEA betalade jag bara två kronor eftersom mitt presentkort från tre jular tillbaka fortfarande hade pengar kvar på sig trots att jag desperat har försökt göra av med dem!

Romeo och Silas verkar trivas bättre och bättre här. Varje gång jag ägnar tid åt dem så vågar de ta ett steg längre och snart ska ni se att de vågar springa omkring på golvet och gnaga på mina kablar till datorn, stereo, pianot, mobil-laddaren eller väckarklockan. Helst väckarklockan så jag inte behöver vakna så tidigt på morgonen ;)

Första tentan gick som en dans :D Det var inte särskilt svåra frågor egentligen, men väldigt omfattande så om man missat något skulle det vara svårt... jag vet i alla fall att jag svarade på allting och blandade ihop några saker, men allt som allt känns det jättebra. Och nu närmar sig matten, vilket också känns rätt bra, men jag vågar inte vara säker på min förmåga trots att jag redan har läst kursen en gång... jag blev ju väldigt överraskad av mitt VG den gången så jag ska plugga på nu och verkligen göra övningstentorna och öva på sådant som jag är osäker på - då kommer det gå galant!

Så jag hoppas jag kan hålla upp tempot med att skriva här. Det är inte alltid lika lockande som det var nu, men man kan inte skylla på att man pluggar hela tiden - för det gör jag verkligen inte.

Lite mer kortfattat från idag:
- Lillebror stängde bakluckan rakt i pannan på mamma. (och jag fick en flashback till när K gjorde det på mig...AJ!)
- Fyra små rätter på Chili i Ikano-huset är GOTT!
- Det är jättefint höst-väder idag!
- Mitt rum är jättedammigt! Och jag har pengar till en dammsugare! (wohoo!) - Mamma talade ut med mig och jag tycker synd om henne....
- GODIS ÄR GOTT!

ÖoB-Kondomen ~ Priset är skillnaden!

1 kommentar:

  1. Händelserik dag må jag säga =), kul med familjebesök, men vart i all världens värld är bilder på dina nya kompanjonerna frågar jag!
    du kan ju inte springa runt och gömma rådisar utan att visa upp dem =D

    Du är bäst linda, dina tentor kommer gå awesome!

    SvaraRadera