21 oktober 2009

städa tvätta diska, jag är min egen askunge

Konstigt att maten tar slut när man inte handlar o.O Jag förstår inte. Och att det inte finns några rena kläder!? Ja, det finns helt klart en del på att-göra-listan...

Ännu är dagen ny, dimman ligger tät över Linköping och solens strålar finner ingen väg genom den. Väldigt höst-likt och lite mysigt. Får nog bli varm choklad senare, det är gott och jag har en plan för vad jag ska göra med en av mina tomma burkar. Eget choklad-drycks pulver! :D

Råttorna har precis gått och lagt sig efter en ovanligt aktiv natt. Måste nog störa dem lite mer idag så de inte bara får sova hela dagen. Ska ju handla idag och då kan man nog hitta något gott som de kan få kämpa lite med också. Morötter är bra.

Rytm. Tänk på det när du gör saker så kommer man gå runt och små-le lite hela tiden. När man skriver på datorn, när man ligger och bara andas. När man lagar mat, när man pluggar, när man pratar med någon... Rytm. Höra hur tvättmaskinen går runt, runt, runt... Bussarna som åker förbi utanför med jämna, rytmiska, mellanrum. Rytm. Härligt!

En dag framför mig och spotify kommer rulla hela tiden. Nu öppnar jag första dokumentet med gamla tentor. I morgon gäller det. Femma FTW!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar