28 oktober 2009

Stämrep och höststädning

Igår köpte jag en dammsugare. Så nu har jag städat på mitt rum och det skrapar inte under fötterna längre när jag går på golvet. Igår lyckades jag även med den fenomenala konsten att bränna kött. Först skulle det räcka till en matlåda så jag tog fram allt jag hade och började steka. Sedan började jag greja med dammsugaren -_-' Det skulle jag inte ha gjort. En tredjedel av köttet fick slängas, det var helt oätligt! Jag skäms över min förmåga i köket - men idag har jag fått en revansch! Jag har nämligen gjort MASSOR av köttfärssås och det räckte till många matlådor kan jag ta och tala om. Dessutom var den jättegod!

Började räkna lite smått på Fysiken idag. Optik. Känns lagom kul faktiskt - och jag är imponerad av min förmåga att hålla mig vaken på föreläsningen innan lunch! Det är inte alla som pallar det när föreläsaren har så släpig röst att det enda man hör honom säga är "zZzzzoooooooovvvvv" ungefär.... Inte riktigt men nästan.

Snart ska jag iväg på stämrep med förstasopranerna i Linnea. Vi har en jättejobbig låt framför oss som jag får ångest av bara jag tänker på det. Vill ju verkligen kunna den annars kommer ju hela luciakonserten kännas jättetung och den här låten är verkligen svår! Vi får väl se hur det går...

1 kommentar:

  1. Jag LOVAR att det är nått med ALLA fysiklärare eller proffesorer. De är ALLA seeega och tråååkiga.
    --alvida

    SvaraRadera