27 mars 2008

En till skön känsla

Äntligen har jag klippt mig igen. Kort igen såklart. Det är så skönt att slippa håret i nacken och alla dra bak det i en hästsvans hela tiden. Det känns lite mer fritt att ha det så här. Bra när det blir varmt också! =)

Kört en massa oGame också... Vad har hänt med mig? Är det så här man SKA spendera ett påsklov? För i så fall gör jag helt rätt! Haha! Jag har skitkul och så fotar jag och så tänker jag bara på vad skolan bjuder på för jobb när jag kommer tillbaka. Det är så himla mycket egentligen men jag tänker inte på det. Då slipper jag oroa mig.

I morgon ska jag kolla på en lägenhet i Hbg... läskigt men sant. Undrar om det är vettigt att flytta hemifrån bara någon månad innan studenten? Undrar jag... Bidrag, lön och ytterligare bidrag gör ju att jag skulle klara mig, men frågan är vad jag skulle äta, om jag skulle göra mina läxor och om jag skulle klara av skolan utan att få middagen serverad varje kväll. Få tid till att plugga, laga mat, tvätta, handla, städa, diska och allt annat som hör en egen lägenehet till.

Skulle vara en dröm i uppfyllelse i alla fall. Det är värt det. Bara några månader så kan jag börja jobba sen. En vän frågade mig när svaren från korvfabriken skulle komma, och jag tror minsann att det är någon vecka efter lovet som vi ska få reda på om vi blir anställda eller inte =) Spännande! Hoppas på det för då kan jag börja hamstra pengar sen... höhö ... och sen resa när jobben tar slut... resa långt bort... med en kompis kanske.. kanske hälsa på en vän i kaliforninen, eller dublin, eller kraków... Ännu mer spännande att inte riktigt veta!

2 kommentarer:

  1. Oj! Hbg? Menar du alltså Helsingborg? Nere i Skåne?

    SvaraRadera
  2. Hehe, nej jag menar Hallsberg =)

    SvaraRadera