14 augusti 2009

Linnea är hemma

"Den akademiska damkören Linnea bildades 1997 vid Linköpings universitet. Kören består av drygt 25 sångerskor och repertoaren innehåller mycket blandad musik för framförallt fyrstämmig damkör. Kören framträder dels vid egna konserter, vid fester och konferenser samt tillsammans med sin broderkör Lihkören. "

Citat från Den akademiska damkören Linneas hemsida.

Jag var och provsjöng igår för ÖKK (östgöta kammarkör) jag visste redan att det antagligen inte var något för mig för jag inte hade någon erfarenhet av kammarmusik alls sedan tidigare men jag ansökte om att få vara med i alla fall och då fick jag träffa Hans Lundgren. Han är en sån där viktig och duktig person som man till och med kan hitta på wikipedia, vilket jag finner mycket facinerande. När han i sitt vänligaste röstläge men ändå med en mycket ärlig uppsyn förklarade att jag nog inte passade in i kören frågade jag om han hade hand om någon annan kör i linköping också - vilket han hade. Han är nämligen skapare av och vice dirigent för Linnea.

Hans Lundgren, denne viktige man som man kan läsa om på wikipedia, sa att han kunde lova mig en plats i Linnea. Jag uttryckte min glädje på en gång och när jag gick därifrån var det med ett stort lyckligt leende.

Det är precis min ambitionsnivå vad gäller en kör och har äntligen en bestämd hobby när jag flyttar till Linköping :D Jag skrev hyreskontrakt, betalade kåravgift, adressändrade och fixade en hemförsäkring - Jag är ju faktiskt redan här! ...och det känns som hemma.

Idag ska jag fixa biljetter till smygpremiären för District 9, städa, vandra runt på myrornas och kolla på Nick and Norah's infinite playlist. Kärleksfilmer i ensamhet kan nog inte bli mer tragiskt, men så får det bli när man är en ensam halva på en fredagkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar