1 oktober 2008

En till slutgiltig lösning

Jag ska hoppa högre.

Jag ska sjunga starkare.

Jag ska springa fortare.

Jag ska se längre.

Jag ska klättra upp på ett berg, och ingen ska hjälpa mig upp.
Jag ska kasta mig utför en klippa, och ingen ska fånga mig.
Jag ska falla, ska flyga, ska driva mig själv
Till själens yttersta spets
Till livets oavkortade ände och ovillkorliga början
Till den jag är och den jag vill vara

Jag ska krama varmare

Jag ska le och skratta

Jag ska måla oftare

Jag ska leva ärligare

2 kommentarer:

  1. inte en direkt inspererande bild te en så inspererande text....?
    --Alvida

    SvaraRadera
  2. Ser du inte hur fundersam jag är? Hur jag vrider mig under den brutala sanningen att jag inte tror på mig själv? Bilden är jag. Texten är den jag vill vara. Gosh liksom.

    SvaraRadera