23 oktober 2008

En till SUBBA!

Jag blir så jävla trött på att det finns människor som kan få mig att känna mig så jävla dålig. Även om det bara är en röst i telefonen så är det ett personligt påhopp och jag känner mig kränkt och helt enkelt: sämst.

Och samtidigt blir jag ännu mer förbannad på mig själv som låter mig ta åt mig av skitsnack! Jag ska bara låta det rinna av i stället för att ta illa upp och må dåligt! Det gjorde så ont bara, jag tycker det gör ont när min goda syn på människan går i kras. Jag tror på att människor har förståelse för varandra och kan visa sympati, men när jag bevisas motsatsen fylls jag av ett hopplöst vemod. Tack för att det finns vissa underbara människor som jag kan vända mig till och som känner med mig och lyssnar på mig och som framförallt förstår min känsla.

Nej fy fan för subbor som inte fattar att telefonförsäljare är människor precis som alla andra. Jag har också känslor även om jag ringer för ett företags namn i stället för ett personligt budskap. Jag var tvungen att gå därifrån, vara ifred en stund och andas frisk luft. Höra några kloka ord och dricka varm choklad (gratis).

Nu när jag har fått ventilera till mamma, arbetskamraterna, kärleken och nu resten av världen så känns det bättre. Men att vara telefonförsäljare handlar mycket om att kunna ta skit. Och tack vare att jag idag fick tala med ett riktigt monster till kärring så har jag stålsatt mig inför värre kunder och kan därför passa bättre in i rollen. Jag blir lite kallare när jag ringer. Först med en mycket trevlig och positiv stämma. Sedan med en mer saklig. Om kunden bli otrevlig hänvisar jag stillsamt till kundtjänst och ber om att få återkomma vid ett bättre tillfälle i stället för att stamma och inte veta vad jag ska säga utan bara sitta där och låta orden sticka mig som tusen nålar.

Jag är stark. Jag tar ingen skit. Jag vågar säga emot och visa vem jag är bakom den trevliga tjejrösten i telefonen som ringer och vill sälja el. Jag vågar skratta när jag säger fel och jag ber om ursäkt när jag blandar ihop saker. Jag rätar till det igen och tar mig upp på banan igen och ofta kommer kunden då efter och så blir alla nöjda. Kunden får en bra deal, jag får plus ett på dagens sålda och mina chefer tjänar pengar. Perfekt.

I morgon är det fredag! BK till lunch!!!

tjarå!

2 kommentarer:

  1. Finna människor är idioter och Arslen det bara är så. Dom flesta är bra,trevlig och snälla. sen finns det vissa människor som helt blåsta i huvudet. det är bara att skita i dom för dom skiter i en. Har blivit kallad en massa saker på kundtjänst. Men jag\du har inte gjort något fel så du\jag\vi ska inte ta åt oss.

    SvaraRadera
  2. men det där måste du väl ändå ha varit medveten om att du skulle få bli utsatt för när du började? Det är bara att slänga på ett lager skin på näsan och göra så gott man kan. Hata telefonförsäljare! Älska Linda haha---Kram Alvida

    SvaraRadera