5 maj 2008

En till förändring

Efter en genomvåt cykelfärd hem från skolan, inte på grund av regn dock, så tog jag ett varv genom huset för att se vad Roommates gjort med det. Det som sticker, men bara lite, i ögonen är de rosa fluffiga kuddarna på mitt rum.... men det kan ju vara lite coolt att gå emot sina egna principer om rosa tyger... Fick ett städryck också så nu är inte bara huset rent, utan även lilla jag =) Känner mig hälsosam, lustigt...

Matten ligger överst på bunten med saker att göra. NP på fredag. Blir minst sagt spännande för det kan verkligen gå hur som helst. Stackars min fröken som måste springa fram och tillbaka, ensam, mellan de viftande armarna i klassrummet. Så här inför prov skulle det vara idealiskt om lärarstuderande kom och hjälpte till lite för att öva på sin pedagogik med oss som vill ha lite hjälp. Även om det bara gäller ett tal så kan man ju nu sitta hela lektionen och såsa bara för att man inte kan få hjälp på en gång och inte fattar. Går man ifrån lektionen utan att ha fått det klart för sig så förlorar man ju på att gå till den i första taget. Då kan jag sitta hemma och klia mig i skallen i stället.

I morgon börjar utegympan! Jippie! Ombytt och klar och redan lite svett kommer jag rullandes på cykeln då, i solen, i värmen och så är jag redan uppvärmd! Guuld!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar