2 maj 2008

En till påminnelse

Jag glömde en sak som var ganska intressant att berätta om igår: På tåget hem så körde tåget helt plötsligt över något. Jag tänkte "Jag vill inte veta VAD det där var". När vi stannade på nästa station i Enköping fick jag veta att det var några jävla ungar som ställt ut ett betongblock mitt på spåret! Hur fan kan man göra så? För det första ska man inte vistas på spåren över huvud taget. För det andra: Tänk om tåget hade kommit när de stod där och kånkade på blocket? Det kanske hade varit lika bra, och antagligen snällare mot tåget. Den där betongklumpen hade av flera ledningar mellan vagnarna och sabbade fronten på loket som skulle köra hela vägen till Göteborg.. Och det var ju bara tur att vi inte spårade ur! Nä, fy fan... ändå blev tåget inte mycket försenat alls, när vi var i örebro så hade vi kört ikapp de 20 minutrarna det tog att fixa skadorna... Det var en upplevelse det med, och det var skrattretande att höra tonen i mannens röst i högtalarna... han var heligt förbannad ska jag tala om för er! Med allr rätt...

Ja... det var nog bara det jag missade, nu ska jag ge mig hän åt mitt rum igen och så ska jag käka innan det bär av till Deed!

Kramar från Mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar