3 maj 2008

Ett till ljud

Jag hör det där jävla mullrandret hela tiden. Är det åska på G eller är det jag som har fått en konstig tinnitus? Ibland mullrar det från bröstkorgen, i bland sitter det i magen. Ibland hör jag hur två berg krossas mot varandra precis mellan öronen. Huvudet blir tungt av all sten som faller. Som stora nävar som slår hårt varje gång de landar. Jag vill inget annat än att sova djupt och ligga långt in under ett täcke. I mörker och tystnad. Inget mullrande. Ingen huvudvärk. Inget magont och inga tunga rosslande andetag. Panik. Jag börjar få panik. Mullrande huvudvärk. Panik. Ångest. Tunga andetag. Rossel. Panik. Snurrande ögon och blinkande ljus. Panik.

Spring!

STOPP! Aldrig. Inte igen. Nej nej nej. Inte nu. Muller. Panik. Stopp.... snälla... vänta.. sakta ner.. stanna.. pusta ut. Andas. Blinka. Blunda. Andas in. Svälja. Andas ut

Slut.

Skriftligt konstverk av Mig. Och jag kallar det "KONSTVÄRK"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar