17 maj 2008

Ett till oväder

Regn. Runt 5 grader ute. Höstväder. Åsbrorocken idag. Mimikry. Ska bli kul att se lite livemusik igen, det var ett tag sen man såg ngt som var lite bättre än det man se klasskompisarna göra i skolan. Boring. *gäsp*

Efter mimikry ska jag på något vis ta mig till samsala. Jag vet att jag kommer till Hallsberg, men därifrån blir det en överraskning hur jag kommer vidare. Det värsta som kan hända är att jag får gå dit... Jag har lärt mig att det är trevligt att sova över därute... alltid lika varmt och gott. Samma doft som hemma, fast borta. Ja, ni fattar... Plus lite andra välbekanta lukter som väcker minnen, samtidigt som det skapas nya i doftångorna.

Jag älskar den här friheten. Att kunna åka precis vart jag vill och göra precis vad jag vill med vem jag vill. Ingen annan än mig själv kan hindra mig. Och jag har inga planer på att sluta vara den jag är. I morgon har jag dock valt att bara vara hemma och plugga. Hur jag nu ska komma hem. Men när jag väl kommer hem igen så ska jag skriva en massa. Och ändra lite andra saker. Sedan är det inte mycket kvar innan studenten. Tre prov nästa vecka. Sedan är det slut. Har aldrig kännts bättre inför ett slut, som inför studenten. Fy fan va ja e bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar