18 maj 2008

En till natt

Malin lyckades få mig att lova henne att vi ska cykla till skolan på måndag, i morgon, igen. Vilket misstag. Det är kallt, det blåser och det kommer antagligen regna på oss också. Men man måste ju hålla sitt ord... Puh!

Så är det prov i musik och kommunikation imorgon. Inlämning av två uppsatser också. Tre saker avklarade på en dag. Guld. Jag måste öva lite tror jag... om jag ska kunna göra riktigt bra ifrån mig.

På torsdag har jag prov om DNA, på fredag har jag prov om EU, och samma dag ska jag lämna in en analys av en konsert. STORT PLUS - jag har tappat bort min almanacka. Det betyder att jag inte vet att det är studentpepp på fredag, Eurovision och husvisning på lördag och förhoppningsvis händer inget på söndag för i så fall har jag glömt bort det nu... Måste verkligen hitta den... vilket fiasko det skulle kunna bli utan den!

Mamma trodde något när hon hämtade mig idag. Jag log bara åt henne. Sa enkelt nej. Inte ens liiite, nej. Ingenting. Var så skönt att kunna säga så. Ärligt. Inget. *ler för mig själv och tittar ned i knät* Men nog så underbart för det. Gånger två. Skulle vara mys om jag fick för mig att göra iordning det där huset som står tomt... Bra köket och ett rum på undervångingen så räcker det ju till mig, och kanske en till - Malin kanske ville det - och det skulle kunna bli jättefint tror jag! Jag vill så gärna flyga ut nu, trampar så otåligt hela tiden. I sommar blir det ett tag för mig själv i alla fall. Sen kanske huset kommer in i bilden... ja.. jag vill ha det i bilden.