19 maj 2008

En till personlighet

Det känns tomt. Något fattas. Rädd för något så jag låter bli. Osäker så jag avstår. Men bara ett enda sms?

Ett leder till flera - vi vet hur det fungerar. Och vad vill du få för svar? Blir du nöjd med ett "Gonatt"eller vill du ha en riktig utläggning tillbaka?

En utläggning om vad?

Om allt som händer i dig. Om fingertoppskänsla och tunga andetag. Kan du sova bättre då menar du?

Kanske inte... men jag skulle i alla fall inte undra över något när jag gick och lade mig... Jag skulle le i stället.

Vad finns det att undra över nu då?

Vad som händer på andra sidan luren som jag vill sms'a till...

Äh, låt det vara. Samla dig. Njut av din joggingrunda och känn hur ont det kommer göra i benen i morgon. Läs igenom naturkunskapen en gång. Du har mycket annat att tänka på som definitivt kommer få dig till drömmarnas land fortare än något sms i världen kan... Tre djupa. Sedan sängen. Varför vill du ens skicka iväg ett sms nu?

Jag vet inte... För att det känns bra.

Det är väl inte...

...nej nej nej, tro inget nu.

Ljug inte

Okej. Men jag vill inte att det... ens finns som alternativ... Fast det får mig ju att må bra... Vet liksom inte vad haken är, ser ingen hake...

Ta det bara lugnt. En sak i taget. Gör inget förhastat.

Har jag inte redan gjort det?

Haha, sant. Men jag vet att du har koll på vad du gör. Låt ingen driva med dig darling.

Du tror! Nu ska jag sova. Utan sms. God natt.