22 maj 2008

Ett till drama

Min och pappas ansökan om visum till Kina blev tuff. Det räckte inte att gå igenom den vanliga proceduren kring visumansökan utan vi fick skicka med bekräftelse på hotellbokning och ett brev från Selena, pappas blivande fru, för att de skulle godta vår vistelse. De ville också ha bekräftelse av in- och utresedatum. Allt detta på grund av OS... Man förstår ju att det blir ett känsligt läge när så mycket folk kommer resa in och ut ur landet under en så intensiv period som under självaste OS.

Dock kommer pappa och jag inte vara i Peking, utan i en stad vid namn Changchun som ligger norrut. Klimatet där påminner om det svenska, fast somrarna blir varmare och vintrarna kallare eftersom de inte har någon golfström som håller klimatet i styr.

Biljetterna och bokade och betalda. Vi har Visum och i morgon ska jag boka tid för vaccination. Sedan är det bara studenten som ska klaras av. Sen åker jag till Kina. Ser verkligen fram emot det. Även om det bara är en vecka, så kommer det minst sagt bli en innehållsrik vecka!

Idag träffade jag min sångpedagog för sista gången också. Fan. Jag visste inte det när jag kom dit, men nästa gång det var meningen att jag skulle se henne så är jag på Gotland! Med klassen... Jag vann ju en resa genom Färdlektyr, och nu när den blir av så försvinner något annat i stället. Men men... Mycket nytt har dykt upp "om-jag-inte-åker-till-dublin-grejer" och att fortsätta med sången är en av dem. En annan är att hyra hus på landet. En tredje grej är att jobba som kursledare på röda korset. Ytterligare en är att jag är sååå lockad till att söka jobb på järnvägen! Jag vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på just nu... Finns så många för och nackdelar vad jag än bestämmer mig för att göra! Vi får väl se vad som blir... Har ju bestämt mig för att söka utbildning på Gotland också... Nybörjare i byggnadsvård typ... Får väl berätta om det en annan dag, för nu ska jag plugga Internationella relationer!

Godnatt!