20 april 2008

En till nu, komigen!

Tiden är ett underligt begrepp. Jag läste på en randomblogg och blev helt tagen.
I skolan där är varje minut som fem. På krogen kan fem minuter kännas som en. På bussen är det anarki - en minut är som tre och tvärt om samtidigt. På natten är varje timme en evighet och dagen försvinner i ett ögonblick. Så underligt, men så sant.

Den här dagen försvinner också i ett ögonblick. Jag har inte hunnit någonstans och projektarbetet ska vara inlämnat i morgon. Jag känner mig ändå inte stressad eftersom jag vet hur tiden på natten fungerar och om man kollar på klockan vid tolv-tiden och sedan skriver så mycket man orkar så ska du se att du har skrivit i vad som verkar vara en evighet när du är färdig. Då är det dags att gå till skolan och lämna in arbetet. Klart!

Just nu sitter jag och kastar ord i bloggen i stället men jag behöver faktiskt lite omväxling i det jag skriver också. Skulle nog ha svårt att skriva en bok... skulle behöva hålla på med flera samtidigt och inte bli klar med någon. Det är verkligen så jag fungerar... Men med lite diciplin och inget msn igång så går det mesta när det gäller skolarbete!

Tillbaka till projarbete....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar