16 april 2008

En till rapport

Jahapp. Nu är man klar med Religions uppgiften. Blev rätt bra i alla fall. Jag är nöjd. Har gjort mycket sämre saker än så =)

Nu är det bara den där där helvetesrapporten på projektarbetet kvar. Míriel bevisade nyss för mig att man kan göra väldigt mycket på bara en natt så jag känner min inte lika stressad längre, men jag vill ju i alla fall bli klar i tid, och helst innan jag får en blodpropp eller en hjärtatack... är så stressad.. och sjuk.

Och fick ju höra att den dära lilla inredningsfjollan som ska flytta runt alla saker i huset antagligen kommer ta och ge när det gäller mina prylar... de kommer nog hit om ett par veckor eller hur det var. De skulle jobba med att möblera om i huset dagligen i två veckor. Sedan ska allt stå så under visningarna också i en månad. Jag är rädd för att de kommer splittra på mina grejer så mycket att jag inte hittar dem igen...

Och att inget kommer vara sig likt... de kommer flytta runt grejerna, efter det, när huset säljs så ska allt ner i lådor, och blir det som jag vill så kommer jag inte packa upp det igen förrns som ett och ett halvt år. Så när de kommer om ett par veckor blir det hasta la vista baby till mitt rum och den där härliga instängda doften, och det dunkla ljuset av att gardinerna hänger för det mesta av tiden... Och alla grejor... inget kommer bli sig likt. Aldrig mer. När jag kommer tillbaka från Irland kommer jag antagligen flytta in i en egen lägenhet... Nu finns det ingen återvändo längre.

Fågelungen har tagit ett steg för mycket utanför boets trygga vrå...
Nu har den bara sig själv att lita på...
Bredda sina vingar och kasta sig ut...
Tills det lilla liv man en gång hade, har tagit slut...

Av Olivia Jaworski <3

2 kommentarer:

  1. oj! irland! i ett och ett halvt år? det låter jättehäftigt. vad har du tänkt göra där?

    SvaraRadera
  2. Hmm.. skrev jag ett och ett halvt? nejdå, bara tolv månader =)
    jag tänkte mig att vara Au-Pair, eller barnskätare, som det annars kan beskrivas som. Bo hos en familj och sköta om ungarna helt enkelt!

    SvaraRadera